Vår skolplattform föddes ur frustration genom ett befintligt system som inte mötte våra behov, våra elevers behov och deras lärares. Det befintliga systemet var klumpigt, svårt att navigera och erbjöd inte de funktioner som vi behövde för att lyckas med vår administration över APL praktiken.
Vi bestämde oss för att nu får det vara nog, det var dags att ta saken i egna händer. Vi ville skapa en plattform som var användarvänlig, intuitiv och som tog hänsyn till studenternas specifika behov.
Vår nya skolplattform syftar till att erbjuda en sömlös upplevelse för handledare, elever och lärare. Den erbjuder en rad funktioner, såsom en användarvänlig instrumentpanel, en strömlinjeformad administration och verktyg för realtids-samarbete. Vi har också sett till att plattformen är mobilvänlig, så att eleverna kan komma åt den var som helst och när som helst.
En av nyckelfunktionerna i vår nya plattform är att den är anpassningsbar. Ni förstår att varje skola har sina egna unika behov och krav, så vi har byggt plattformen för att vara lätt anpassningsbar till olika miljöer. Detta innebär att lärare kan administrera och bevaka sina elever på ett sätt som fungerar bäst för dem, och elever kan anpassa sin egen inlärningsupplevelse för att passa deras individuella behov.
Sammanfattningsvis är vår nya elevbyggda skolplattform designad med användaren i åtanke genom att bygga den tillsammans med alla involverade. Den är intuitiv, lätt att använda och erbjuder de funktioner och den funktionalitet som vi behöver för att underlätta APL praktien. Genom att skapa vår egen plattform har vi tagit kontroll över vår egna administration, och vi är övertygade om att den kommer att hjälpa skolor och dess medstudenter att utmärka sig under APL.
”En elevbyggd skolplattform som faktiskt gör sitt syfte. Underlättar, övervakar och skapar möjligheter är områden vi stävar efter”